jiny admin dns nez root

Sobota Červen 28 14:39:48 CEST 2003

On Sat, Jun 28, 2003 at 12:20:42PM +0200, Pavel Benisek wrote:
> Dobry den,
> potrebuji na serveru uzivateli kompletne predat spravu dns.
> nastavil jsem v souboru /etc/init.d/named startovani pod timto uzivatelem:
>
> start-stop-daemon --start --quiet --exec /usr/sbin/named -- -u uzivatel
> -n $CPU $OPTIONS ${CHROOT:+-t $CHROOT}

Demon se potrebuje pripojit na privilegovane porty (<1024), na coz
potrebuje prava roota. Bud pouzijete capability (non-root muze provest
privilegovanou operaci) nebo jednoduseji pripravite skripty, ktere
povolite spustit pres sudo (tj. predem pripravite prislusne parametry
pro spusteni, aby toho dany uzivatel nemohl zneuzit a v sudo povolite
tomu userovi spustit tento skript jako root).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz