chyby pri zapnutom dma na ide diskoch

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pondělí Červen 30 15:47:38 CEST 2003

nazdar,

> Podle toho co pisete bych to tipoval na problem komunikace/
> hw problem v
> diskovem subsystemu, protoze:
>
> - kdyz tam mate vice pameti, swap a vubec tedy disky se
> pouzivaji mene -->
> jak rikate temer zadne chyby
> - kdyz vypnete DMA, tak chyby zmizi. Tzn. ze jsou hw komunikacni cesty
> vyuzivany mene intenzivne.
>
> Zkusil jste vymenit kabely, zkontrolovat/vycistit konektory,
> pouzit pridavny
> IDE radic, neni mozne ze by dve zarizeni vyuzivaly stejne DMA ?

kable som skusil vymenit, nepomohlo. btw kable su tam 40-zilove, nakolko
doska je starsia a nepodporuje UDMA66. pridavny ide radic som este
neskusal, zbehnem do skladu ci nahodou nieco take nemame. dve zariadenia
na rovnakom DMA? to netusim. ako to zistim?

[root na devel root]# cat /proc/dma
 4: cascade

[root na devel root]# hdparm -d1 /dev/hda /dev/hdc

/dev/hda:
 setting using_dma to 1 (on)
 using_dma    =  1 (on)

/dev/hdc:
 setting using_dma to 1 (on)
 using_dma    =  1 (on)

[root na devel root]# cat /proc/dma
 4: cascade

z tohto som sa nic nedozvedel

> Pustit na to pak testy bonnie - pro disk, pro jistotu
> memtest64 pro pamet.

nemam, nepoznam, poguuglim, vyskusam.

pixall