(odpocinkove) GPL kod v komercni aplikaci

prymek na tiscali.cz prymek na tiscali.cz
Pondělí Červen 30 20:47:28 CEST 2003

Dobry den,
nechci znovu rozpoutavat nejakou silenou debatu a navic jsou prazdniny,
takze prosim berte tento prispevek jen jako
pokec u piva... nebo nealka chcete-li :)

Prochazel jsem nejake debaty o GPL ("GPL infekce",atd.)
a napadla me takova vec:

Dejme tomu, ze chci v komercni aplikaci pouzit nejaky
kod, ktery je pod licenci GPL. Co mi brani
vytvorit z tohoto kodu knihovnu (muzu kod i upravit),
ke ktere pridam zdrojove kody a vydam ji pod GPL (jen tu knihovnu).
Knihovnu pak pouzivam ve sve (komercni) aplikaci.
Pokud bude dokonce dynamicky linkovana,
nemuze mi snad nikdo rict ani pul slova, ne?
(resp. v CR by nerekl asi v zadnem pripade - soudne - i kdybych
si narokoval vlastnictvi apache :)
Vzhledem k tomu, ze knihovnu muzete udelat temer z cehokoliv,
myslim, ze timpadem muzete pouzit GPL kod v cemkoliv...

Poznamky vitany (no flames - jednak nejsem pravnik a druhak
sedime u piva :)

Miroslav Prymek

Siemens A50
http://www.tiscali.cz/reklama-produkty/redir/a50.html