hry a podsite
Milan Kerslager
milan.kerslager na pslib.cz
Pondělí Červen 30 21:36:22 CEST 2003
On Mon, Jun 30, 2003 at 04:28:26PM +0200, O. Novy wrote:
>
> mam velmi podobny problem: Mam dve naprosto nezavysle site.
> 192.168.3.0 a 192.168.1.0. Mezi nimi je router a na ip 192.168.1.1 mam
> cs linuxovy server. Pomoci SNAT/DNAT(na stroji 192.168.3.254) jsem
> si nastavil ze kdyz ve hre dam primo se pripojit se na ip
> 192.168.3.254(router) tak se vse od DNATi a pakety jdou na
> 192.168.1.1. Ale neprisel jsem na to jak prave DNATi/SNATi
> broadcastove pakety ktere posle klientu(po udp na port 27015).
> Predpokladam ze mi na to nekdo odpovite pouzij bridge, ale to by
> znamelo zmenit celou architekturu site a to je trochu na dlouho, a
> prave proto hledam jednodusi reseni.
Nejjednodussi je ProxyARP, jak je napsano dole. Zmeni se jen masky a do
/etc/sysctl.conf se napise:
net.ipv4.conf.all.proxy_arp = 1
Abyste si ten bezdrat nezasvinil, muzete nektere datagramy filtrovat
(snad to pujde - napr. UDP porty 138, 138 a 139 pro Windows). Nicmene je
otazka, jestli to ma cenu.
> > "Autodetekce" probiha tak, ze dany pocitac vysle broadcast (tj.
> > 192.168.0.255 nebo 192.168.1.255). Takze musite zajistit pruchod
> > broadcastu skrz ten router. Pokud na serveru nastavite masky
> > 255.255.0.0, zapnete proxy ARP a na stanicich nastavite stejne masky,
> > melo by to fungovat.
> >
> > echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/conf/all/proxy_arp
> >
> > Pripadne muzete zkusit udelat z toho serveru bridge.
--
Milan Kerslager
E-mail: milan.kerslager na pslib.cz
WWW: http://www.pslib.cz/~kerslage/
Další informace o konferenci Linux