Routovani a masky

Bc. Radek Krejča radek na ceskedomeny.cz
Neděle Březen 2 10:56:25 CET 2003

Ahoj,

  muj dotaz je asi z kategorie trivialni a zacatecnicke, bouhuzel jiz
  pres tri roky se venuji necemu jinemu, kde routovani nepotrebuji a
  ted jsem k tomu prisel jako slepy k houslim. Potiz je, ze by to melo
  byt zitra nastaveno, takze experimentovani moc neprichazi v uvahu
  :-((.

  Potrebuji proroutovat nejake adresy siti, vim, ze se k tomu pouziva
  bud prikaz route nebo demon routed. Topologie je takovato:

  Internet je pripojen do UNIXove brany, ve ktere jsou 3 sitovky - do
  jedne jde internet, jednou je pripojena mistni budova a dalsi jde
  pres WIFI do dalsi budovy, kde je pripojena opet do pocitace se
  tremi sitovkami. Do teto budovy potrebuji dostat jedno IPcko na
  konkretni sitovku (resp. stanici). Jak to muzu udelat, co kde a jak
  mam nastavit (vim, ze na ledacos existuji v Linuxu ruzne
  konfiguracni utilitky, potrebuji to bez nich, protoze se muze stat,
  ze tam misto Linuxu prijde BSD a tam ty nastroje nejsou.

  Jeste upresnim ty IPcka, z brany, kde jede NAT a kde je IP alias
  192.168.15.1 s maskou 255.255.255.252, potrebuji proroutovat adresu
  192.168.15.2 s maskou 255.255.255.252. Zaroven budu potrebovat na
  dalsi pocitac proroutovat adresu z Internetu, kterou zatim nevim,
  ale reseni bude asi analogicke, ze?

  Muj poddotaz je na pouzivani masky, tam jiz vubec netusim, pokud se
  nemylim, tak se tam neco nasobilo necim, aby vysla maska, ktera
  rika, kolik IPcek v te dane siti bude, ale mozna je to uplne jinak.

  Pokud je nejaky pekny tutorialek s prikalady na urovni zacatecnika,
  nebo jen velmi mirne pokrocileho, bylo by to fajn. Par odkazu jsem
  na googlu nasel, ale pocitaji s teoretickymi zaklady, ktere jsem
  bidne znal tak pred tremi roky, ted uz bohuzel ne :-(((.

  Diky za tipy.
  Radek

--
S pozdravem,