Kterak rozchodit fetchmail?

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Březen 3 10:05:34 CET 2003

On Mon, Mar 03, 2003 at 12:57:30AM +0100, Matous Jan Fialka wrote:
> Dobry den,
Ahoj,

> nejprve se musim omluvit, ze obtezuji v konferenci s tak trivialnim
> dotazem, jako je ten muj. Jsem Linuxovy novacek, ktery nadto nevi o
> poste o nic vic, nez jaky je jeho SMTP server a jake ma e-mailove
> adresy!

Hezky uvod prectete si META-FAQ :)

> Chtel bych nejak rozchodil program fetchmail, aby mi stahoval postu z
> mych schranek (otazka c. 1), kterych mam nekolik, a to tak, aby se
> program po startu systemu automaticky spustil (otazka c. 2), aby
> stahoval postu z urcitych schranek vzdy po uplynuti nejakeho urciteho
> casoveho intervalu, ktery bych si stanovil (otazka c. 3) a take bych
> byl rad, kdyby se posta z jednotlivych schranek ukladala do urcitych
> adresaru (otazka c. 4), ktere bych pak mohl prochazet pomoci programu
> pine (otazka c. 5).

1. Nejlepe si vytvorit konfiguracni soubor .fetchmailrc s timto obsahem
set daemon 900
poll pop3.seznam.cz with proto POP3
     user 'superman' there with password 'poulicek' is dast here options
     fetchall
poll pop3.quick.cz with proto POP3
       user 'gates' there with password 'windows' is dast here options
       fetchall warnings 3600

2. Automaticky start po spusteni. Priznam se nikdy jsem nezkousel.
   Mozna bude stacit pouzit globalni fetchmailrc v /etc/ a spustit jej
   nejakym rcx.d/Sxxfetchmail

3. Casovy interval je nastaven ve .fetchmailrc set daemon 900

4. Trideni posty je podmnozinou tridiciho problemku. Pomuze program
   procmail s konfiguracnim souborem .procmailrc
# $HOME/.procmailrc
MAILDIR=$HOME/mail
DEFAULT=$HOME/mail/inbox
## Store messages directed to the "foo" mailing list to $HOME/mail/foo

:0
* ^To:.*linux na linux.cz
linux

:0
* ^To:.*superman na seznam.cz
supermanova_posta

:0
* ^To:.*gates na quick.cz
posta_pana_billa

5. SMTP server si nastavis primo v pine.

S pozdravem Dalibor Straka