cteni z ttyS, jak na to

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Úterý Březen 4 16:05:12 CET 2003

sci wrote:
> Nejspis jste to pochopil dobre :) jen dodam, ze ven z ttyS0 to jde
> (pokud muzu brat jako dukaz blikajici prevodnik RS485/RS232 a
> nasledne odchyceni poslanych dat na cub0 (coz je RS232 port).

To cub0 je zapojeno az na tu RS485 stranu? Pak ten prevodnik urcite
funguje aspon na vysilani. :-)

> Je nejaky rozdil mezi cub a ttyS?

/dev/cub? To jsem videl posledne jako adresar na Sunovi, v kterem
si nejaky cervik schovaval nejake logy a nabouraval se do IISek. :-)

I kdyz /dev/cub* spolu s /dev/ttyC* pouzivaji nejake Moxa nebo
Cyclades karty.

Jinak kazdy serivy port ma obvykle dva specialni soubory ukazujici
na jeden fyzicky port (pro bezne onboard porty je to /dev/ttyS*
a /dev/cua*), lisi se tim, zda je pristup k portu blokujici (cua)
nebo neni (ttyS). Pri pouziti neblokujiciho zarizeni je mozne na
jednom portu sdilet vic aplikaci, coz u blokujiciho neni mozne.

Takze k tomu /dev/cub0 by mel byt i /dev/ttyC0 a na nem
by ta data taktez mela byti.

> Kde bych pripadne nasel nejake info k tomu prepinani smeru?

To zalezi na typu a nastaveni toho RS232/485 prevodniku.
Obvykle se to prepina pomoci RTS nebo DTR signalu, nektere maji
autodetekci (nekdy hodne pomalou s nasledkem zahozeni prvniho
posilaneho znaku). Je to treba vyzkoumat v dokumentaci dane
krabicky. S RTS a DTR signaly se da vhodne cvicit pomoci
ioctl(2) volani.

	Majkl