Sendmail remote root

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Březen 5 17:44:59 CET 2003

houstek na karlin.mff.cuni.cz (Jan Houstek) writes:

> Uz tady slo nekolik prispevku od samych mail-guru a ja jako uplna nula
> bych si rad nechal vysvetlit, jake ze vlastnosti MTA v tzv. realnych
> nasazenich potrebuji a ktere nic jineho nez sendmail nezvlada.

No to je otázka :-) spousta MTA se třeba soustřeďuje na jiné věci než
je možnost absolutně totálně nakonfigurovatelnosti čehokoliv díky
šílenému sendmailovému jazyku :-) Ne každý ovšem rád hraje se
sendmailem piškvorky. Ale třeba sendmail umí narozdíl od některých
jiných MTA doručovat i od jiných systémů (UUCP,X.400 a spol.)
- ikdyž samozřejmě jsou i jiné mailery, které to zvládají.

> Ano, chapu, ze sendmail lze nakonfigurovat tak, ze uz ani nejsou potreba
> uzivatele, nebot sendmail si mail precte, zkontroluje, roztridi a odpovi.
> Spis mi jde o to, jake vlastnosti skutecne jsou vyuzivane a jine MTA je
> nemaji.
>
> BTW zkuste se podivat, jaky MTA pouziva centrum.cz.

No vypadá to zajímavě

Package: zmailer
 This is a package that implements an internet Message Transfer Agent
 called ZMailer.  It is intended for gateways or mail servers or other
 large site environments that have extreme demands on the abilities of
 the mailer.  It was motivated by the problems of the Sendmail design
 in such situations. ZMailer is one of the mailers able to deal with
 huge quantities of mail and is more efficient any other mailer, qmail
 included, mostly due to its excellent queueing algorithms.
 .
 Most users don't need this package -- for most users, sendmail or exim or
 smail will suffice.

Můj favorit je stejně exim (taky se v něm dá téměř programovat, akorát
v něčem co mi vzdáleně připomíná lisp). A navíc je ta konfigurace
mnohem lépe čitelná.