bind a chroot

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Březen 5 19:09:30 CET 2003

On Wed, Mar 05, 2003 at 08:33:18AM +0100, Pavel Kraus wrote:

> Zkusil jsem, ale nepomohlo ani jedno. Porad ta sama chyba.

Tak dobrá, pokusím se zrekapitulovat postup, který funguje na SuSE 8.1
pro Bind 9.1.3.

1. Vyrobím /home/bind a pod ním /home/bind/etc/named.conf a adresář
   /home/bind/var/named s obvyklým obsahem.

2. Prohlédnu 'ldd /usr/sbin/named' a zkopíruji příslušné knihovny do
   /home/bind/lib (včetně /lib/ld-linux.so.2)

3. Vytvořím /home/bind/etc/ld.so.conf (obsahující pouze '/lib')
   a spustím 'ldconfig -r /home/bind'

4. Vytvořím adresář /home/bind/var/run/named a dám do něj uživateli
   named právo zápisu (kvůli vytvoření pid file).

5. Vytvořím /home/bind/dev/null (v dokumentaci se píše, že je potřeba).

6. Spustím '/usr/sbin/named -u named -t /home/bind'

7. Prohlédnu konece /var/log/messages, jestli se opravdu spustil.

Snad jsem nic důležitého nezapomněl. Naopak, mám pocit, že některé
kroky nejsou úplně nutné.

                                                       Michal Kubeček