LILO na ctvrtem disku

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Čtvrtek Březen 6 10:09:49 CET 2003

Dne čt 6. březen 2003 08:39 jste napsal(a):
> Zdravim,
> mam takovy zajimavy problem s LILO. Uznavam ze moje konfigurace neni
> typicka a ze jsem mozna spravne nepochopil co se pri bootu deje.
>
> Mam externi PCI IDE radic a v BIOS Setup mam nastaveno boot ze 'SCSI'.
> Cili boot zacina na hde. hda je suplik a hdc je CDROM.
> Kdyz jsem nedavno sestavil nove jadro a spustil lilo, nemohl jsem
> nabootovat, konci to na LI. V lilo.conf je boot=/dev/hde a
> root=/dev/hde4. lilo mi pri prepisovani MBR napise warning: not
> on first disk.

> [...]

Jak to je přesně s ide nevim, ale scsi radiče mají vlastní bios a pokud v
biosu PC dáte botovat z scsi tak myslím že bios PC to předá biosu toho scsi a
potom je to v režii toho biosu řadiče.

Takže má ten ide řadič vlastní bios ???

Jinak co vám brání dát ten disk na ide /dev/hda ??? a ostatní dát jinam, nebo
aspoň /boot umístit na 1 ide ?? a budete mít po problémech.

Jinak písmena /dev/hda, hdb atd.... by se neměla měnit, pokud jsou oba řadiče
zapnuté, jak je to když jeden řadič vypnu nevím, potom se asi ty písmena
posunou, protože tam bude jeden ide.

Jinak nemá ten řadič problémy s IRQ, jak se jim nastavují adresy atd... zda je
náhodou bios PC nepřehodil (pnp) externi ide=ide0 interní=ide1 ???

|    jabber soban na jabber.cz              |
|    ICQ    179223500                    |