Sparse files

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Čtvrtek Březen 6 10:45:01 CET 2003

Miloslav Trmac wrote:
: On Thu, Mar 06, 2003 at 04:03:22AM +0100, Peter Surda wrote:
: > > > Z prikladov, co som si pozeral, odhadujem, ze staci jednoducho
: > > > seeknut a zapisat, a linux alebo filesystem automaticky pochopi "prazdne
: > > > miesto" tam, kde som nic nezapisoval, a teda z toho spravi automaticky sparse
: > > > file. Prosim, potvrdte alebo vyvratte, alebo mi dajte nejake URL s popisom.
: > > Presne tak. Tam, kde se nikdy nic nezapisovalo, se nealokuji diskove
: > > bloky, takze v novem souboru staci seek pro vytvoreni sparse oblasti.
: > Thnx. Este by ma zaujimalo (len tak pre srandu), ci sa daju tieto "zony" v
: > existujucich suboroch detekovat. Ze je subor sparse sa da zrejme zistit
: > zavolanim stat a porovnanim st_size a st_blksize*st_blocks, z toho vsak
: > neviem, kde tieto zony su. Podla dostupnej dokumentacie si myslim, ze sa to
: > priamo neda, len nepriamo, citanim a hladanim postupnosti nul. Je to tak?
: Ano, stejne tak se obecne neda z "nesparse" casti souboru udelat sparse.

	Obecne ne, ale nektere systemy (myslim ze ty co jsou bliz
Systemu V) implementuji fcntl(fd, F_FREESP, ...), kterym se tohle da udelat.
Jinak v Linuxu lze urcite soubor s dirou detekovat pomoci bmap() nebo
jak se jmenuje ta vec co pouziva treba lilo.

	A pokud system podporuje DMAPI, tak by snad melo jit delat
i takove veci jako vkladat nova data doprostred souboru a asi i vytvaret
ty diry.

-Y.

|-- If you start doing things because you hate others and want to screw  --|
|-- them over the end result is bad.   --Linus Torvalds to the BBC News  --|