LILO na ctvrtem disku

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Čtvrtek Březen 6 13:43:16 CET 2003

Dne čt 6. březen 2003 12:09 jste napsal(a):

> IMHO kazdy radic ze ktereho jde bootovat ma vlastni BIOS ;)

Nemá - například starší PC co ještě neměly řadiče integrované na MB tak neměly
žádný bios obsluha byla v BIOSu toho PC a pokud jste použil nějaký jiný řadič
který nebyl kompatibilní tak konec. (Například můj ide měl na sobě objímku
pro externí BIOS který tam nebyl a používal se bios PC.)

To stejné i s novými řadiči nemusí mít vlastní bios a mohou spoléhat na to že
BIOS PC umí obsloužit i další řadiče ide.

> Je tam suplik.
> Je to pomaly radic.

No tak tam dejte pouze malý disk kde budete mít pouze /boot .
Ostatní zařízení můžete dát i jinam (šuplík).

> ne

> pokud dam boot=SCSI, pak je to pravdepodobne, ovsem Linux uz zase
> vidi hde

A co ten parametr do lila.conf co vám radili ?
disk = /dev/hde
        bios = 0x80

Vyskoušel jste všechny hodnoty bios=xx 80=hda, 81=hdb, 82=hdb atak dál.....

Ještě takový dotaz nevím zda lilo na to hledí je ten disk označen jako
botovatelný - ta hvězdička.

Disk /dev/hda: hlav: 255, sektorů: 63, cylindrů: 2490
Jednotky = cylindry po 16065 * 512 bajtech
Zařízení Boot    Začátek     Konec  Bloky    Id  Systém
/dev/hda1   *         1       319   2562336    b  Win95 FAT32
/dev/hda3           320      2490  17438557+   5  Rozšířený
/dev/hda5           320       321     16033+  83  Linux
/dev/hda6           322       959   5124703+   b  Win95 FAT32
/dev/hda7           960       992    265041   82  Linux swap
/dev/hda8           993      2490  12032653+  83  Linux

|    jabber soban na jabber.cz              |
|    ICQ    179223500                    |