pridani disku do RAID, LVM

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Pátek Březen 7 09:07:20 CET 2003

> mam DELL PowerEdge 2550 s SCSI PERC RAID radicem od Adaptecu a na nem
> napichnute 3x18GB disky v RAID 5. Soucasnou kapacitu /dev/sda bych rad
> rozsiril z 36 na 54 GB pridanim dalsiho 18 GB disku do RAIDu, ale nevim,
> co presne se stane, kdyz ten disk pridam (jako rozsireni toho logickeho
> disku /dev/sda) - to se v fdisku proste jen objevi dalsich 18 GB
> prostoru, na ktery budu moci /dev/sda2 roztahnout pomoci partedu bez
> ztraty dat a potom rozsirit fs pomoci resize2fs? Anebo se pridanim
> dalsiho disku do RAIDu znici partition table a stroj uz nikda
> [...]

podle mne to takhle nepujde. Radic ma bud nejaky algoritmus ktery pouziva
pro stridani disku (pri zapisu dat a kontrolnich souctu) nebo nejakou
tabulku (zapsanou na discich pri vytvareni pole), ktera popisuje rozlozeni
bloku. V obou pripadech pridanim novych disku by doslo k nutnosti zmenit
rozlozeni bloku (pridat k nim ty nove).

D. Toman