Mierne OT: operadny system s r/w podporou NTFS

Pátek Březen 7 22:29:49 CET 2003

On Fri, Mar 07, 2003 at 04:31:42PM -0000, Jaroslav Lukesh wrote:
> : Odesílatel: Peter Surda <shurdeek na panorama.sth.ac.at>
> : > : - vie plne bootovat/bezat z diskety alebo CD
> : > to windowsy umi taky (W2k+)
> : Da sa to vytvorit bez toho, aby som kupoval devel tooly za tisice dolarov
> : musel studovat stovky stran dokumentacie?
> Normalni instalacni CD W2k lze nabootovat v nejakem zvlastnim (rescue, ale
> nejmenuje se to tak, snad emmergency?) rezimu. Viz nedavne zpravy v mediich
> o tom jak se daji hacknout NTcka.
Hmm na tom nieco bude.

> : Preco asi tak chcem antivirak a podporu NTFS? Aby som odvirovaval linuxy?
> To nemuzu vedet ;-))) Zkus jim tam prosadit linuxy. Kazdou chvilku se tady
> nekdo pta na antiviry. Nejlepsi antivir je dokonala imunita. Wokna jsou
> jako by mely AIDS, Linux naproti tomu je jako normalni zdravy jedinec.
Situacia je ina. Ide o LAN so stovkami sukromnych pocitacov, ktore by mal
niekto odvirit ak sa na nich viry vyskytnu. Co teda v pripade, ze uzivatel to
sam nezvladne? Z ekonomickeho hladiska je najrozumnejsie poskytnut mu nejaku
sluzbu za peniaze. Takze mozem mu poskytovat napr. linux spolu so skolenim (to
aj poskytujem, ale v takej miere na to nemam zdroje), ale akonahle bude jeden,
kto to nechce, tak som vlastne nic nevyriesil. Jednoduchsie je poskytovat
sluzbu odvirovania, ktore potom nemusim ani robit ja, a pytat za to nejake
peniaze.

Asi je trocha vidiet, ze studujem ekonomiu a nie techniku, prioritu ma pre mna
vytvorit vztah predavajuci <-> zakaznik (pricom predavajuci si zarobi a
zakaznik je spokojny), a nie vztah idiot <-> fanatik (pricom obaja na seba
nadavaju) :-).

> Myslim takhle: Licenci za instalaci NT mas. Licenci za vmware mas urcite
> taky
Licenciu na NT nemam, a vmware mam len express, pod ktorym sa NT bezat neda.

> (btw, ktery sysadmin ji nema?).
Naco? Ved spravny sysadmin aj tak podla teba Windows nepouziva.

> umoznzje vlastnit a pouzivat software bez licence pro testovaci ucely.
Nejde len o cenu licencii, ale cenu programovania, lebo niekto z toho musi
nejaky "produkt" vyrobit. Co viacmenej znamena, ze to musim spravit ja, pricom
ocakavam, ze sa moj investovany cas rentuje. Okrem toho developovat pre
Windows ma prilis nelaka, radsej to skusim s dos-om.

> JL.
Bye,

         The computer revolution is over. The computers won.