Aky OS pre zaciatocnika? hladam informacie do zaciatku...

Matej Lupták matvej na centrum.sk
Sobota Březen 8 10:41:03 CET 2003

Dobrý deň,
Chcel by som sa opýtať na pár vecí... už dlhší čas sledujem oblasť
počítačovej bezpečnosťi a pri nej je dosť často skloňovaným slovom Linux,
rozhodol som sa zaobstarať si nejakú tu distribúciu. Som úplny laik a pravdu
povediac nemám žiadne skúsenosti s programovaním (okrem HTML ...) a teda som
sa rozhodol poradiť sa s ľudmi zasvätenými do problematiky. Teraz som k tomu
dostal dobrú príležitosť vlastním dva hdd. Jeden je však úplne "out" (leží
bezcieľne vedľa mňa na stole...) a tak ma napadlo, že by ho bola škoda
nevyužiť. Rozmýšlaľ som akú distribúciu si zvoliť... ako som písal nemám
veľké skúsenosti s linuxovými systémami (teda žiadne ;-) ) a prvé kroky (aký
systém si zvoliť, výhody/nevýhody jednotlivých distribúcii) som si prečítal
v ABCéčku, ktorá bola ako príloha pri PCW. Na začiatok by som potreboval
niečo hlavne free (mám len 14 rokov a nemám veľa prostriedkov... :-(( ),
lebo by som nechcel investovať do niečoho čo by som potom nezvládal...
určite chápete. Vcelku ma zaujala distribúcia od Debianu... hodila by sa pre
mňa ? Na začiatok som rozmýšlal o nejakej grafickej mutácii XWindows len
neviem či by to fungovalo na mojom "stroji" mám AMD-K6 200 MHz, 32 MB RAM,
ten druhý hdd má 1.2 GB. A to IMHO asi nestačí... možno keby to bola nejaká
staršia distribúcia... . Trpezlivosť mám (dúfam) a keby som to "rozchodil",
časom by som sa v tom aj začal orientovať (krok za krokom, pokus-omyl ;-) ).
Ide mi hlavne o to aby som zvládol inštaláciu, keďže som dieťa odchované na
click-windows... .
Som vdačný za každú radu... diky.

Matej Lupták