Neuplna databaze rpm

Sobota Březen 8 21:35:32 CET 2003

On Fri, 7 Mar 2003, ing. Németh Tamás wrote:

> Na RH8.0 se mi zaseklo rpm pri update. Tak jsem to killnul, smazal __*
> soubory a dal rpm --rebuilddb.

To smazani __* nebyl uplne nejlepsi napad. rpm se zrejme zaseklo ve stavu,
kdy byla provadena transakce castecne zapsana do hlavnich souboru, a
smazanim zurnalovych souboru jste uspesne zabranil tomu, aby bylo mozno
transakci dokoncit nebo rollbackovat, a tudiz db soubory zustaly
v nekonzistentnim stavu. Nasledne --rebuilddb pak dilo zkazy dokoncilo,
protoze z db vytahlo jen nekolik malo polozek, ktere zustaly i pri
nekonzistentni stavu db souboru pouzitelne, a zbytek byl definitivne
sesrotovan.