Sendmail pretizeni: QueueFactor, RefuseLA

Miroslav Geisselreiter mg na spcz.cz
Pondělí Březen 10 10:37:25 CET 2003

Dobrý den,

upgradoval jsem sendmail na verzi 8.11.6-1.62.2. Poté se mi větší zprávy
(kolem 500 kB a víc) přestaly doručovat a zůstávaly jen ve frontě. Po změně
/etc/sendmail.cf:
QueueFactor=20000000 se zase začaly doručovat, ale i tak sem tam větší
zpráva zůstane ve frontě (dnes jsem ještě zvýšil na 50000000).

Pak nastal i další problém: v logu je hláška "rejecting connections on
daemon MTA: load average: 13". Po změně /etc/sendmail.cf:
RefuseLA=20 zase chodí.

Bohužel jsem přesně nevypátral / nepochopil, jak dochází k "přetížení".
Parametry, co jsem změnil, jsem jen odhadl. Nemůže pak vznikat další jiný
problém?
Sendmail běží na staré mašině s Pentiem 100.

Děkuji za pomoc.

Miroslav Geisselreiter
e-mail: mg na gz.cz
http://www.gz.cz