Generování core dumpů

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Březen 10 23:58:18 CET 2003

On Mon, 10 Mar 2003, Ales DOLECEK wrote:

>   používám beta verzi programu eboard a občas se mi stane, že program
> bez zjevné příčiny spadne. Rád bych získal core dump, abych mohl
> autorovi poslat výpis backtrace. Jakým způsobem donutím jadro aby v
> případě chyby programu provedlo core dump?

Pokud pri segmentation fault neobdrzite core dump, znamena to, ze
pravdepodobne mate pomoci ulimit nastavenu maximalni velikost core na 0.
prikazem ulimit (parametr -c) muzete tuto velikost zvetsit, globalne pak
typicky nekde v /etc/security/limits.conf

>   Dá se předem ověřit, že jsem vše nastavil správně? (Například zasláním
> nějakého signál pomocí kill.) Chyba se vyskytuje poměrně vzácně a nerad
> bych propásl šanci získat backtrace jen proto, že jsem něco špatně
> nastavil.

kill -11 <pid>

Jinak aby mel backtrace nejaky smysl, je samozrejme nutne mit program
zkompilovany s ladicimi informacemi.

--
JiKos.