Re: dve videokarty v jednom PC

Oak Oak.brno na seznam.cz
Čtvrtek Březen 13 11:33:34 CET 2003

Dobrý den,

Dne 12. březen 2003, <linux na linux.cz> napsal:

> Dobry den
> Zrejme se neumim spravne zeptat v archivu konference.

Ptejte se na multihead, dualhead, xinerama.

> Rad bych do PC s AGP viedokartou doplnil druhou vga (PCI)
> kterou bych chtel pripojit na televizi.
> Lze mit v jednom PC 2 (nebo obecne vice) videokaret?

Lze, problémy bývají s HW, Linux je v pak pohodě.

> Jak to nastavit v X ?

V souboru /etc/X11/CF86Config je potřeba zdvojit většinu
sekcí týkajících se zobrazovacích zařízení a zobrazování,
přičemž hlavní výstupní zařízení je vždy [0] a to druhý
se jmenuje [1]. Nezdvojuje se sekce "Server layout" ta
se modifikuje. Definuje se poloha druhýho monitoru (LCD, TV)
od prvního, nějak takto: Screen[0] RightOf Screen[1].

Pokud máte třeba SuSE, tam všechno umí SaX2, dokonce se
při spuštění s novou grafickou kartou sám spustí a nabídne
Vám konfiguraci. Vše pak děláte obdobně v jeho GUI.

> Muze byt jedna jako znakova konzole?

Ano může, já to ale nezkoušel. Pravděpodobně budete muset
nastavit xineramu na režim "Standard" (classic?), tedy úplně
oddělené desktopy (nebo dokonce dva oddělené X servery?).

> Lze prehravat video bez XWindow?
> Muzete me nekdo nasmerovat relevantni clanky, zkusenosti atd?

Na http://linusdesktop.kn.vutbr.cz by měl v nejbližších dnech
vyjít článek o kompletní konfiguraci xineramy a využití. Můžu
poslat i soukromě na mail.

Dále bych doporučil Xinerama-HOW-TO a obvzlášť dokumentaci od SuSE.

> Predem vam dekuji
>
> Radek Kohout
> Radek.Kohout na op-profashion.cz

Zdraví,