Utok na mailserver?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Březen 14 12:20:35 CET 2003

On Fri, Mar 14, 2003 at 11:30:45AM +0100, Zdenek Masek wrote:
> Na mnoho ruznych portu naseho mailserveru jsou uz asi dve hodiny navazana
> spojeni z ruznych vnejsich adres z portu smtp a server se muze strhnout. Je
> to nejaky utok na server? Restartoval jsem server, ale ta spojeni se
> navazala znovu a vse zacalo nanovo. Da se to nejak zastavit?

Moment, to mi nějak nesedí. Aby byla navázána spojení zvenku na vaše porty,
musel by tam nejdřív někdo poslouchat. Není to spíš tak, že různé aplikace
od vás mají navázaná spojení směrem ven na různé SMTP porty? Nemáte tam
třeba open relay? Co vám ukazuje 'netstat -apn', jaké vaše procesy na těch
portech komunikují?

                                                         Michal Kubeček