ACL a bezp. patche [WAS: novy uzivatel]

Neděle Březen 16 02:02:46 CET 2003

On Thu, 13 Mar 2003, Jaroslav Kucera wrote:

> Abych si udelal jasno: DAC = Directory Access Control tak jak je bezne
> implementovan v UNIXu.

Nevim jak ostatni, ale jsem si DAC vylozil jako *Discretionary* Access
Control, tedy obecne metodu rizeni pristupu, kdy ten, komu je pristup
povolen, muze tento pristup zcela libovolne zprostredkovat komukoli
dalsimu (pokud by snad nekdo chtel protestovat, ze tohle v nejakem
"beznem operacnim systemu" prece nejde, tak at nad tim nejdrive poradne
popremysli).

> MAC je jiz implementovano v RSBAC dle modelu Bell-LaPadula.

V RSBAC je implementovano vetsi mnozstvi MAC (ci obecneji nonDAC)
mechanismu. Mozna az moc, osobne ve mne RSBAC vyvolava vzpominky na "jak
pejsek s kocickou varili dort"...

Opacny extrem je (treba) SE Linux od NSA, ktery je zameren na prave jeden
mechanismus ((Domain) Type Enforcement...ted presne nevim, jestli tam maji
to Domain, je v tom jisty maly rozdil).