ze by HW?

Petr's mailing list lists na seznam.cz
Pondělí Březen 17 11:28:16 CET 2003

Dd,

pri kompilaci kernelu na P100 (24Mb RAM) se mi casto na konzole vypise
neco podobneho:

Unable to kernel paging request at virtual address 2e2e2e2e
 printing eip:
C0e5ca08
*pde=00000000
Oops: 0002
CPU: 0
EIP: 0010:[<c0e5ca08>] Not tained
EFLAGS: 00010286
eax: 2e2e2e2e    ebx: 00000005    ecx: 00000000   edx: c0e5ca88
esi: c0e5c010    edi: c012749f    ebp: c1067130   esp: c0451d88
ds: 0018   es: 0018   ss: 0018
Proces mkdep (pid: 20457, stackpage=c0451000
Stack:         a nasleduje seznam stacku
Call Trace:    a zase seznam
Code:          a zase zbesily seznam

Pri kompilaci se to stale neustale, ze nejaky proces zkolabuje, kdyz mam
pusteny jen qmail, jako mailserver, nastane tato situace velice zridka.

Je mi jasne, ze se zhroutil proces mkdep a vypsal registry procesoru. S
memtestem86 jsem testoval pamet a po dvou dnech testovani nebyla
nalezena zadna chyba. Na P100 jsem povesene 2 disky 1GB a 500MB, oba LBA
a bez DMA. DMA jsem vypnul, jelikoz s nim byly problemy. Predpokladam,
ze pujde o HW kolizi, jen na to nemohu dojit. Zkousel jsem jsem i Load
default hodnot v BIOSu a bez uspechu. Predem rikam, ze momentalne nemam
nahradni procesor ani board, abych je mohl prohodit a diagnostikovat,
ktery z nich by mohl byt na vine. Existuje nejak program na diagnostiku,
co by mi rekl, kde je problem? Narazili jste nekdo na podobny problem?

diky za info

Petr