partition magic a zmena velikosti ext2 partition

Martin Hassman martin.hassman na vscht.cz
Úterý Březen 18 10:13:52 CET 2003

letty na mrakoplas.phil.muni.cz (Zdenek Pytela) wrote in
news:20030318080654.GC5747 na mrakoplas.phil.muni.cz:

>      Máte nějaký důvod nepouľít parted nebo resize2fs?
> Vąechno jsou to GPL programy a jsou udrľované.

Jediny duvod byl, ze s pmagicem to umim a bylo by to rychle. O parted jsem
slysel, o resize2fs slysim poprve.

Takze otazky k nim zni:

1) pokud si pamatuji, tak parted driv neumel zmensit ext2 - jen zvetsoval
(pokud se mylim, tak me opravte)

2) jake verze obou zminenych programu mate? (Radeji se ujisim, nez abych
pouzil nejakou starou a pak litoval, ehm ja mam RedHat7.3 - vechna rpm
jsou z instalacnich CD-ROMu neugradovane (doma jsem bez netu))

3) Tahle otazka je asi hodne hloupa, ale: Umi zmensit partition, ktera se
prave pouziva za chodu? -(mam to doma na svem kompu. Moznost zalohovat
vsechna data - prakticky nemozne. A pokud ten resize nebudu spoustet z
woken (Partition Magic), ale z primo linuxu, tak tam mam tu jednu root
partition - krom /boot, ktery mam zvlast) Pokud ne (coz bych tak tipoval),
je nekde ke stazeni image bootovatelne diskety s temito programky? To by
bylo velice vhodne.

martin
P.S.: Samozrejme, preferuji free software, kde to jde, ale nekdy kdyz
specham, je proste rychlejsi pouzit jinou (jednodussi) variantu, nez se
ucit neco noveho (treba parted), nicmene, pokud me nekdo nakopne a odpovi
na otazky 1-3, tak slibuji, ze to zkusim s nimi :-)))

--
Martin Hassman
Institute of Chemical Technology in Prague