Shaping

Ondrej Tuma konference na webjet.cz
Úterý Březen 18 10:44:45 CET 2003

Dobrý den,

rád bych využil této konference pro radu, používám shaping na
linuxovském stroji, ten prvopůvodně slouží jako rooter, má 4 sítě,
shaping se skládá z upload -  eth0, a download eth1..3, dále pak mám
definovány skupiny pod každou eth která určuje rychlost koncovému
uživateli, v těchto skupinách je pak v některých případech definoných
několik IP -  tj o rychlost se dělí.

--eth0--|router/shaping|--skupnina pro eth1..3--bunka64kbps--1IP,2IP,3IP

dohromady jde o asi 30 skupin a podskupin, problém je že pokud někdo ve
sdílené podskupině začne stahovat, druhé IP má veškerý provoz strašně
pomalý, a pokud začne stahovat tak download ani nedosáhne na zkutečnou
polovinu rychlosti.

Dále by mě zajímalo zda teoreticky na provoz takového routereru co
shapuje stačí 486ka ?

díky za připomínky či rady

--
Ondrej Tuma

Unix-like system is the best operation system from the top of the world.
I'm lucky BSD and linux user. :) Use unix-like, be free. :)
www.webjet.cz  www.mirnet.cz