LVM - ekvivalent RAID-0?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pátek Březen 21 17:34:15 CET 2003

	Dobry den,

	narazil jsem (v souvislosti s novymi disky do ftp.linux.cz :-)
na zajimavy problem: Pokud mam N disku, jak vytvorit pres ne logickou
oblast tak, aby jednotlive extenty nebyly alokovany vzdy vsechny z jednoho
PV a pak postupne z dalsich PV, ale aby to bylo nejak prokladane.

	Jedna moznost je "lvcreate -i N", jenze to nejde rozsirovat pokud
chcete pridat treba jeden dalsi disk, navic nevim presne jak to dela
to prokladani, protoze lvdisplay -v ukazal jednotlive PE v tom LV
jako sekvencne usporadane. Prokladani se asi resi nejak interne.

	Vi nekdo, jak se tohle da resit? Pokud nad timto chcete mit
ext[23], tak se velmi casto stane, ze se vsechna data ktera prave ted
potrebujete sejdou na jednom PV (podle zakona schvalnosti :-), zejmena
pokud jde o velke soubory typu ISO image nebo pokud jadro nema Orlovuv
alokator.

	Nenapadl me rozumny zpusob jak tohle udelat, ale nakonec jsem
vytvoril LV o velikosti jednoho extentu, napsal si skript, ktery nasel
nejmene obsazenou PV, a z ni pak pridal do te LV jeden dalsi extent
(a tak dal, dokud byly nejake volne PE k dispozici). Pokud byste chteli,
muzu ten skript nekam poslat nebo vystavit.

[ Meta: Provoz FTP serveru ftp.linux.cz bude obnoven az se dokopiruji
  data ze zalohy, coz bude predpokladam kolem 22:00. Pokud se data budou
  kopirovat dele, zrejme obnovim provoz az rano. ]

-Yenya

|-- If you start doing things because you hate others and want to screw  --|
|-- them over the end result is bad.   --Linus Torvalds to the BBC News  --|