FAQ: Co je to autentifikace?

Jaroslav Kucera unclefido na mail.muni.cz
Pondělí Březen 24 11:33:21 CET 2003

On Mon, 24 Mar 2003 11:05:31 +0100, Krištof Petr wrote:

> Hi,
>
> v posledni dobe se zde mnozi dotazy zacinajich uzivatelu,
> co ze je to ta autentifikace. Dokonce i mnozi pokrocili
> priznavaji, ze o tom jeste neslyseli.
>
> Nasel jsem knihu, kde se o tom muzete docist.
>
> S.Garfinkel a G.Spafford - Bezpecnost v unixu a internetu v praxi.
> O'Reilly/ComputerPress ISBN 80-7226-082-0
>
> ;-)
>
> pk

Treba pomuze i tohle:

Autentizace
- proces overeni (a tim i ustaveni) identity (s pozadovanou mirou zaruky).
Autorizace
- udeleni urcitych prav a urceni povolenych aktivit.
Identifikace
- rozpoznani urcite entity (systemem) v dane mnozine entit.

--
Jaroslav Kucera

`long long long' is too long for GCC