Mrznuci linux, migracia na FreeBSD?

Pondělí Březen 24 16:03:15 CET 2003

Cauko,

dufam, ze to nie je moc offtopic, ale rozhodom som sa na jednom servri pouzit
namiesto linuxu nieco ine. Ono je vlastne jedno, aky konkretne OS, ale malo by
to splnat nasledujuce podmienky:

- podpora ext3 alebo aspon ext2 (mkfs, fsck, mount -o rw). V kritickom pripade
  by stacilo RO, potom by som tie data jednoducho par dni posuval hore-dole.
- podpora IDE diskov > 138GB (48bit adresovanie)
- dump alebo nieco podobne na backupy systemu (nie dat, len system)
- tvarit sa unixoidne :-)
- nebol moc drahy (samozrejme ked je free+open tak je to super)

Na userspace sa pytat nebudem, lebo si myslim, ze je to viacmenej take iste
(potrebujem perl, apache, samba server+client, ssh server+client, anonymny
ftpd). Mozno aby mi nejaka dobra dusa usetrila googlovanie, by mohla aj
povedat, ako je to s podporou controllerov via vt8235, promise PDC20268,
highpoint hpt366 a cmd640, aby som vedel, ci ich nemam pozamienat.

Popis situacie: mam fajlserver s 9 diskami a asi terabajtom dat, a pod linuxom
mi mrzne.
- Bud sa "spomaluje" siet, teda napr. pingy v LAN-e na fixny pocitac rastu az
  do >1 sekundy (normalne je to pod 1ms). V logoch nic nie je. Pomoze len
  restart.
- Alebo jednoducho prestane odpovedat vobec (napr. na pingy), a na konzole sa
  neda nalogovat, ked napisem root, tak ENTER sice presunie kurzor na novy
  riadok, ale to je vsetko. V tomto pripade je obcas v logoch poznamka, ze je
  nieco s IDE, co nie je pravda, lebo aj kable aj controllery aj disky som uz
  x krat vymienal, aj za uplne ine modely.

Bezi tam RH7.2 s aktualnymi updatemi. Jadro som upgradoval velakrat. Hardware
bol uz vsetok vymeneny (aj iny model boardu aj CPU aj ram), okrem zdroja
(400W, bol dost drahy). Ziadne pretazanie tam nie je, ked sa spomaluje siet,
load je 0.00, aj volnej pamate je dost. Nie je to ani switchmi/kablami ani
zlym nastavenim duplexu, to vsetko som velakrat menil.

S pozdravom,

                            rm -f /bin/laden