Jak zjistit ip aresu - vyreseno - jeste lepsi reseni ;-)

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Březen 24 23:22:43 CET 2003

> preci jen awk je na loveni ip adresy neco jako pulsni delo na vrabce ...
> (zatezuje to docela procik ...)
>
> mojeip="ifconfig eth0|grep inet|cut '-d:' -f 2|cut '-d ' -f 1"

Ono je otazka, zda je lepsi pustit jeden awk nebo jednou grep a dvakrat
cut. Ale asi nejsystemovejsi by bylo do ifconfig doprogramovat parametr,
se kterym vrati pouze IP (pripadne dalsi pro MAC, masku a dalsi), nebot
podobny thread tu jde tak jednou do mesice a jakkoliv jsou navrhovana
reseni pres grep, awk, sed, ed, perl, bash a buhvicojeste napadita, tak
prilis elegantni nejsou.

-- Honza Houstek