DVD-R mechanika a zmena jeji rychlosti

Petr Klíma xklima08 na stud.fit.vutbr.cz
Pondělí Březen 24 23:57:15 CET 2003

Zdravim,
uz jsem to tu kdysi resil a nevyresil. Mam DVD-R mechaniku Pioneer a
dosti mne depta, kdyz roztoci medium. Ne, ze by to samo o sobe byla
chyba, ja jsem rad, ze to dela. Spatne je to, ze s nim toci, jako by
ho chtela roztrhnout a dela pri tom samozrejme zbytecny hluk. Pomoci
hdparm -E, eject -x.

Nedavno jsem ale na webu Pioneeru objevil utilitku pro Windows (no, ta
drobna utilitka ma asi 5MB instalak...), ktera umi mechaniku ukolebat
do nehlucna (cti zpomalit a utisit). Je zajimave, ze neovlada primo
rychlost, ale ma neco, cemu rikaji "Performance" a "Quiet" mody.
Bohuzel netusim, jak ten program dela to, co dela.

Jsem ochoten nejakou jednoduchou radkovou kravinku pro Linux zplodit,
ale samozrejme nevim, jak na to. Abych byl presny, nevim co mechanice
poslat, aby zmlkla.

Jestli nekdo vi, jak na to (at uz zpomaleni, nebo programovani), at
prosim napise.

--
Petr "Tosuja" Klima
mail: xklima08 na stud.fit.vutbr.cz