TAR

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Březen 25 11:31:35 CET 2003

On Tue, 25 Mar 2003, Maštalíř Jan wrote:

> Zdravím
> Prosím možná je to trapné ale mě už to dneska nemyslí. Potřebuju udělat
> tar archiv a rozdělit ho na soubory o velikosti CD zjistil sem že existuje
> -M ale to asi funguje jen při přímém zápisu na médium jako floppy takže
> jak udělat tar soubory po 650MB???
> Díky honza

Ja jem na to pouzival nasledujici dva skriptiky :

--backup.sh
#!/bin/sh

tar -c -M -L 665000 -F backup-rotate.sh -f JMENO.tar /adresar

# zaverecne zrotovani posledniho souboru
backup-rotate.sh
--
--backup-rotate.sh
#!/bin/sh

PREFIX="JMENO"
LASTNUM=`ls $PREFIX-*.tar | tail -1 | awk -F. '{print $1}' | awk -F- '{print $2}'`

if [ X$LASTNUM = X ] ; then
  NEWNUM="1"
else
  NEWNUM=`expr $LASTNUM + 1`
fi

mv $PREFIX.tar $PREFIX-$NEWNUM.tar
--

Pri backupu pak vzniknou soubory JMENO-1.tar az JMENO-x.tar a jsou na sobe
nezavisle - tedy vzdy konci na konci souboru a zacinaji na zacatku dalsiho