Zaloha Win partition cez linux

Novikmec Jozef Novikmec na leciva.cz
Úterý Březen 25 15:08:36 CET 2003

Instaloval som FreeBSD a odpalil som si MBR alebo boot record na Win
particii a uz som to nevedel obnovit, takze ked som to preinstaloval,
rozhodol som sa to odzalohovat aby som tu torturu nemusel absolvovat
nabuduce.

Moj napad bol urobit klasicky z linuxu cez dd kopiu celej particie do suboru
a potom to tak isto obnovit. Problem je ale ten ze particia ma 3 GB a
zdielany Win disk s FAT32 ma limit 2 GB. Takze by asi bolo lepsie ten subor
rozdelit a napalit to na CD.

Ako ale vytvorit tie images tak aby to bolo jednoduche a elegantne?

Napadlo ma ze vystup z dd presmerovat do taru a tomu nastavit aby robil
subory o velkosti 700MB a potom aj pri obnovovani by s tym nebol problem,
lebo by si interaktivne vypytal dalsie medium a bolo by to. Lenze ako to
zapisat do toho taru?

Najradsej by som to riesil standardnymi nastrojmi ako dd, tar a pod. ale ked
mate aj nejake skusenosti s nastrojmi (open source) na zalohu particii,
budem rad ak mi poradite.

Ing. Jozef Novikmec
Systemovy inzinier pre komunikacie a bezpecnost
Leciva a.s.
Ke kabelovne 130
Praha 10 - Dolni Mecholupy

novikmec na leciva.cz