Jazykový koutek (Re: FAQ: Co je to autentifikace?)

Hana Skoumalova Hana.Skoumalova na ff.cuni.cz
Úterý Březen 25 15:05:40 CET 2003

Stepan Roh wrote:

> Moje chyba, vysel jsem z nespravneho predpokladu, ze se o pripadne tvary
> postara korpus sam. To mam z toho, ze si nepamatuju navod. Sypu si popel
> na hlavu :-( Pripad uzavren.

K sypání popele na hlavu jsem vás dovést nechtěla. Já jsem prohledávala
SYN2000 (120908713 "slov"), což je onen veřejnosti nepřístupný korpus.
Ještě pro zajímavost, korpus zvaný banka (420706623 "slov" -- tam jsou
úplně všechny texty, které kdy ústavy přišly pod ruku, ale nejsou
lemmatizovány a morfologicky označkovány) dává takovéhle výsledky:

"autentiz.*": 296 (5 výskytů se -s- jsou jiná slova)

"autentik.*": 21 (z toho 12x autentika -- vysvědčení pravosti ostatků,
1x autentik -- předválečný člen ČSSD :-), zbytek se týká počítačů)

"autentifik.*": 12 (z toho 2x v literárně-vědných textech, zbytek počítače)

Taky už toho nechám. Uzavřeno.

Hanka
--
Hana Skoumalova                Charles University, Faculty of Arts
                                          Institute of Theoretical