Upgrade RH 7.1 na 8.0 - .journal v rootu

Středa Březen 26 09:01:22 CET 2003

On Wed, Mar 26, 2003 at 08:54:56AM +0100, Boruvka wrote:
> Zdravim vsechny,
cau

>     po upgrade z RH 7.1 (ext2) na RH 8 (ext3) spustenim instalace RH8 s
>     volbou upgrade + prevod FS na ext3 se mi v "/" objevil soubor".journal"
>     o velikosti cca 33MB (velikost se nemeni, datum je z doby upgrade).
>     Prvni co me napadlo... smazat ho... zazalohoval jsem ho tedy, a pote se
>     ho pokusil smazat - bezuspesne - "Operace neni povolena."
>
> Co to je za soubor, musi tam byt, pripadne k cemu slouzi ci jak se ho zbavim?
Ten subor je kupodivu zurnal, ked ho zmazes, tak ho nemozes pouzivat, cim
vlastne degradujes fs na ext2. Teda aby som bol presnejsi, ked ho len zmazes,
tak uz nenabootujes, to by si musel minimalne zrusit has_journal flag cez
tune2fs.

Z praktickych dovodov je najjednoduchsie ho skryt, ale z hlavy sa nepamatam,
ako sa to robi.

>     Dekuji za radu, Boruvka :)
Bye,

                            rm -f /bin/laden