Problemy s Lilem na Suse 8.0

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Středa Březen 26 12:07:54 CET 2003

Dobry den.

Jakozto clovek "odkojeny" ;-) Redhatem jsem musel nainstalovat Suse 8.0 na
stroj, kde jsou uz W2K Pro. Pripravil jsem si partition, instalace probehla
celkem v poradku, jen mam problem s lilem.
Na RH slo pri instalaci vybrat, jestli se ma pouzit grub nebo lilo. Tohle
jsem v Suse nevidel. Byla tam sice moznost ve vyberu baliku neinstalovat
lilo a zaskrtnout instalaci Grub, ale nevim, jestli by to fungovalo, protoze
to psalo nejake varovani, ze to nemam delat. Pak pri moznostech zavadece tam
bylo bud jen Lilo nebo jine (doda uzivatel?) No neco takoveho. Takze jsem
nevedel, jestli staci to, ze jsem zaskrtnul nainstalovani baliku Grub. Tak
jsem se radsi vratil a zvolil instalaci Lilo. Instalace OK, lilo se spusti,
nabidne start Suse, W2K, ale W2K nastartovat nejde. Hlasi to, ze chybi
NTLoader. Celkem je mi jasne, co se stalo. Totez jsem videl na starsich RH,
pokud se lilo dalo do MBR. Takze bych mohl obnovit mbr z CD W2K, ale pak
budu bez moznosti nabootovat Linux. Takze se pokusim formulovat par dotazu,
jestli by se nasel nekdo, kdo poradi:
Jak pri instalaci misto Lilo instalovat Grub? (Resp. kdyz dam Grub do
bootsectoru, bude to fungovat?)
v pripade, ze toto neni dobre:
Jak dostat Lilo na prvni partition Linuxu? (Nechal bych vyber OS na
Windowsovsky bootloader)

HW je notebook IBM.

Diky za pomoc.

P.S. Archiv jsem prohledal na: