RH8: psani ceskych znaku v X

[TJ] Pytt'l the Floyd tomi na nomi.cz
Středa Březen 26 12:17:58 CET 2003

> Dobry den,
>
> nainstaloval jsem RH8, ale nejsem schopen vyresit problem s psanim
> nekterych ceskych znaku napriklad v gnome terminalu. Konkretne jde
> o znaky n, z, t s hackem. Ostatni ceske znaky zapsat jde.
>
> Pritom ale napriklad v OOcs ci gVimu jdou napsat bez potizi. Hledal jsem
> v archivu, ale bohuzel se nezadarilo. Tato otazka padla i v ramci vlakna
> "par problemu s RedHat 8", ale jeji autor na ni nedostal odpoved.
>

> /etc/sysconfig/keyboard   jsem opravil, ale ani toto me nepomohlo
Mohl byste jeste poslat, jaky mate LANG (date export a podivate se) zvlast
zalezi na kodovani, RH 8 jsou cely na UTF-8 a funguje to opravdu hodne blbe.
Ja jsem si to hodil vsechno do ISO-8859-2 (musite upravit i neco v /etc/X11
kvuli jazyku Gnome Session) a pak jsem nahral konzolove fonty z RH 7.3, novy
Midnight Commander a jede mi asi vse. Ale Gnome-terminal nevim, doporucuji
vyzkouset s ISO-8859-2. Ale ze sve zkusenosti musim jen doporucit RXVT, ten
sice v RH 8.0 neni, ale jede i RPM ze 7.3 a v tom cestina jede, a jsou mnohem
mensi problemy s numerickou klavesnici, home, end, atd.
--
| _________              _  _    |===|      Tomáš Janoušek      |===|o---.  o |