Problemy s Lilem na Suse 8.0

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Březen 26 13:14:32 CET 2003

On Wed, Mar 26, 2003 at 12:07:54PM +0100, Kovar Jan wrote:

> jsem se radsi vratil a zvolil instalaci Lilo. Instalace OK, lilo se spusti,
> nabidne start Suse, W2K, ale W2K nastartovat nejde. Hlasi to, ze chybi
> NTLoader. Celkem je mi jasne, co se stalo. Totez jsem videl na starsich RH,
> pokud se lilo dalo do MBR. Takze bych mohl obnovit mbr z CD W2K, ale pak

Mně to jasné není. Win2K mi po default instalaci (SuSE 7.3, SuSE 8.1)
bootují normálně. V SuSE 8.1 je ale opačný problém - sám od sebe trvá
na GRUBu a musí se znásilnit, aby použil LILO.

> Jak pri instalaci misto Lilo instalovat Grub? (Resp. kdyz dam Grub do
> bootsectoru, bude to fungovat?)

Neinstalujte LILO vůbec, nainstalujte jen GRUB (jako balík) a zavaděč
při instalaci neinstalujte. Systém nabootujte přes instalační CD a pak
si nakonfigurujte GRUB.

> v pripade, ze toto neni dobre:
> Jak dostat Lilo na prvni partition Linuxu? (Nechal bych vyber OS na
> Windowsovsky bootloader)

boot = /dev/hda1

(samozřejmě podle okolností - místo "a" může být "b", "c", "d",...
Místo "1" může být "2", "3", "4", ... (nebude-li to primární partition,
nepůjde to bootovat z NT loaderu, z chytřejších zavaděčů (XOSL) ano).
Při instalaci je to jako jedna z možností.

                                                      Michal Kubeček