Certifikační autority a použití v Linuxu

Michal Ka¹par mkaspar na it-media.cz
Čtvrtek Březen 27 18:49:16 CET 2003

On Thu, Mar 27, 2003 at 03:40:24PM +0100, Martin Kamín ZULU wrote:
> Dobrý den všem,
>
> po zákonu o Elektronickém podpisu se začaly objevovat nové a nové
> certifikační autority (CA). Máte prosím někdo nějaké informace, jak obdržený
> certifikát zapracovat a používat v Linuxu? Je to něco podobného jako klíče
> podsouvané PGP? S jakými aplikacemi to funguje? Máte s tím někdo zkušenosti?

Mám čerstvé zkušenosti se serverovými certifikáty od I. CA. Jedná se
o normální certifikát vystavený na základě žádosti vygenerované
pomocí openssl (viz. dokumentace k mod_ssl).
Osobní certifikát jsem nezkoušel, takže k tomu nemohu nic říct (i když
to by Vás asi zajímalo více).

> JInak informace na konec, myslím podstatná: finanční úřady měly nedávno
> školení, kde jim bylo sděleno, že v případě, že dva subjekty mají své
> certifikáty obdržené od schválené CA, budou se faktury poslané mezi těmito
> subjekty el. formou uznávat jako účetní položka (i bez vlastnoručního
> podpisu). Přitom se ale neřeší, zda se pro transport skutenčně el. podpis
> použil :)) Názor si udělejte sami.

To se mi líbí. Kdo je školil, mohu-li se ptát?

--
Michal Kašpar