Dotaz na spravnost DNS zaznamu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Březen 28 17:18:25 CET 2003

On 28 Mar 2003, Ivo Panacek wrote:

> Ja v postfixu obvykle vyzaduji, aby klient mel reverz a reverzu
> odpovidajici forward. Ale ignoruji, jak se predstavi v helo.
> To se jen loguje.

Asi jsem se spatne vyjadril, ja pouzivam volbu reject_unknown_client , coz
predpokladam mate na mysli i Vy.

Ale ted jsem to jeste poradne prohledl a musim se omluvit za mystifikaci.
Mylne jsem predpokladal ze ta posta sla z ciloveho MX clavis.cz a ted
koukam ze sla z ip 212.71.159.118 coz je druhy MX pro tu domenu a zda se
ze to ma v DNS opravdu blbe :

   ms2.clavis.cz -> 212.71.159.118
   212.71.159.118 -> ms.bulldogs.cz
   ms.bulldogs.cz -> nic

takze postfix to vyhodnotil spravne. Musim konstatovat se v DNS je dost
velky bordel a kdyz si nekdo omezi pristup k nejake sluzbe jen pro klienty
kteri jsou spravne v DNS, tak se potom nestaci divit.