MVCR a seznam StBaku (za otevrene formaty)

Petr Vejsada daemon na nospam.exe
Pátek Březen 28 16:35:37 CET 2003

Zdravim,

zacal jsem komunikovat s MVCR na tema seznam StBaku, toto jsem od nich obdrzel
jako odpoved. Nemam uz silu stale znovu a znovu vysvetlovat, ze zverejneni
dat v CVS nikterak neovlivni uzivatele programu Microsoft Excel, nemam silu
stale vysvetlovat, ze .XLS viewer je jen pro Windows a ze si tedy seznam
nemohu precist, ani to, ze do StarOfficu to nenactu, protoze je to moc velke
a SO me posle do haje, ani to, ze tab-602 je nejspis take jen pro Windows,
ani ze less zobrazi textovy soubor velky treba 2GB na jakemkoli PC. Zamknuti
excelove tabulky je nejspis podle MVCR ochrana pred zmenou tohoto dokumentu
:-(((((. Pokud nekdo rad komunikujete s urady, zkuste jim to, prosim,
vysvetlit.

Navic se nejmenuji Lommer, takze jejich odpoved je copy&paste.

------------------------------
Vá?ený pane  Lommere,

Va?e výtky jsou celkem oprávn?né, i kdy? MS Office viever k prohlí?ení
dokument?  si m??ete opat?it zdarma. Ale je pravda, ?e ne ka?dý ho má a
nenapsali jsme to tam.
Potí?e, ke kterým dochází nás mrzí. Není to úmysl ani zp?sob výd?lku. Ná?
server byl navíc p?etí?en, u? je to na iol.
 Práv? pracujeme na  zm?n?, aby to ?lo ?íst alespo? v tab602, který je
zdarma, pop?. i nouzov? (ale lépe, ne? v csv) i systémovou funkcí "zb??né
zobrazení" od W95. Dále i pomocí "star -office", resp "open office", které
jsou taky volné a fungují i pod linuxem.
Doporu?uji se?kat, a? to bude -viz info, které bude na na?í stránce.
Bohu?el, na?e orientace na platformu firmy MS je ?ist? pragmatická a vyplývá
z jejího roz?í?ení. Uv?domte si v?ak prosím, ?e takto velký balík slo?itých
dat nelze dost dob?e exportovat v txt , ?i csv souboru a i kdybyto bylo, na
hor?ím pc stejn? budete mít technické problémy jej otev?ít.Ve formátu .csv
resp .txt se ztratí formátování, co? u ?ídké tabulky dost vadí. Ne, ?e by to
v?bec ne?lo p?evést, ale nezdá se nám to lep?í.
Navíc v txt data nezamknete, jako v xls proti zm?n?.
Pokud jde o databázový vyhledáva? na zp?sob  fungování Cibulkova seznamu,
tak nám zákon ukládá vydání informací, co? chápeme p?edev?ím jako vydání
v?eho najednou a ne jako dbf aplikaci. Tím se nevylu?uje, ?e to t?ebas ?asem
taky bude, zatím se sna?íme naplnit hlavn? ten zákon. Co? se stalo.

s pozdravem Ji?í Zbytovský  -archivní a spisová slu?ba MV