SW pro VPN mezi Windows a Linuxem

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Pondělí Březen 31 08:43:55 CEST 2003

Dobry den.

Potreboval bych nejaky software umoznujici vytvorit VPN mezi ruznymi
operacnimi systemy, resp. hlavne mezi W2K a Linuxem (RH 8.0)

Potrebuju, aby nekolik malo lidi bylo schopno pristupovat z internetu do
firmy. Ve firme je Linuxovy FW s iptables. Melo by na nem bezet neco jako
VPN server, ktery by overil uzivatele a pak mu pridelil IP adresu z
definovaneho rozsahu a umoznil tomu uzivateli pracovat tak, jako by byl ve
firemni siti.

Klient na W2K zase musi umet prijmout heslo od uzivatele, odeslat na ten
linuxovy FW, prijmout IP adresu, vytvorit VPN a pak smerovat veskery provoz
na tu linuxovou masinu. Jeste lepsi by bylo, kdyby umel zahazovat packety,
ktere nemaji cil v siti firmy. Napriklad, kdyz si nekdo spusti na tech W2K
outlook express a ten chce kontrolovat postu na netu. At to zbytecne nechodi
tou VPN do firmy a odtud na net.

Ja znam podobne reseni pouze pro Windows  - Windows spojeni. Pouzivame na to
neco od Nortell Networks. Ale hodilo by se mi neco pri linux. Pripadne
velice rad uvitam nejaky jiny tip, jak toto zajistit. Jen prosim zrovna
vynechejte RAS (hodne lidi prechazi na bezdrat a rusi telefony) a VNC (to je
moc pomale).

Predpokladame male zatizeni a prepokladam, ze to budu vyuzivat ja, nas
dodavatel IS a majitel firmy, takze nic moc provoz.

Diky

TNX