Jeste jednou LPD

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Pondělí Březen 31 11:16:09 CEST 2003

Zdravim.

13.3. jsem zaslal prispevek prilozeny nize ale dodnes zadna (ani zaporna
reakce). Zkousim to tedy jeste jednou. Pro potreby linuxoveho
bezdiskoveho printserveru (nahrada draheho Jetdirectu) bych potreboval
LPD demon, ktery data po siti prisla nespooluje do adresare ale data
primo tisknul na patricny (paralelni) port.

Vzhledem k tomu, ze bezdikova distribuce jede na ramdisku tak neni
zrovna kam spoolovat a tlacit to nekam na server pres sambu nebo NFS i
nepripada stastne.

Neprisel jsem na to, jestli se klasickemu LPD da neco takoveho nastavit.

O moznosti p910nd mi nepiste, potrebuiji spolupraci s Novell NDPS a ta
bohuzel v tomto pripade neni mozna, jinak to je idealni reseni.

PPRD.exe pro DOS je funkcni, ale vzhledem k pouzit wattcp knihovny
prilis pomale.

--- cut here ---
Zdarvice

Navazal bych s dovolenim na svuj dotaz na Linuyx misto JetDirectu.

Dle stranky http://pigtail.net/LRP/printsrv/index.html jse udelal par
pokusu a podarilo se mi dosahnout:

Disketove distribuce co posloucha na portu 9100 a pres nej tiskne.
Po nejakych experimentech s netboot se mi podarilo to upravit tak, aby
se to dalo nabootovat ze site na diskless stanici (486/16 MB RAM)

A ted potiz.. potrebuju, aby to spolupracovalo s NDPS sluzbama od
NetWaru a ten nepodporuje tisk pres 9100 (a brana primo od HP podporuje
pouze JetDirecty pres 9100). Podporovane reseni je LPD.

To je na vyse uvedene strance dokonce napsano a je tam i balicek s LPD.
Problem je v tom, ze LPD spooluje a kdyz to ma clovek rozjetyy v
RAMdisku tak na spool veru mnoho mista neni a nemuzu se spolehnout na
to, ze nekdo nebude chtit tisknout vetsi ulohy nez se mi do toho
RAMdisku vlezou.

Zkousel jsem PPRD (LPD pro dos pouziva WATTCP) a to funguje OK a
nespooluje, proste co dostava tlaci rovnou na port. Potiz je v tom, ze
je to diky WATTCP desne pomaly... (cca 20 kBps)

Otazka zni.. lze nejak donutit LPD aby ulohu nespoolovalo, ale primo
tisklo na patricne /dev/lpx v pripade ze ne, existuje nejaka odboda pprd
ale pro Linux?

Bohuzel me pokusy hledat selhaly.

Diky

Honza
--- cut here ---

Diky za jakoukoliv reakci (i reakci typu nelze, treba najdu nekoho kdo
by zkusil PPRD preportovat pod linux).

HOnza

--