sed & case sensitivity

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Březen 31 12:40:46 CEST 2003

Zdravim,

Dnes mi jeden kolega rikal, ze si nainstaloval Mandrake 9.0, a sed se mu
chova nejak podivne. Napriklad na

$ echo 'aAbBcCdD' | sed 's/[a-z]/!/g' nedostane odpoved !A!B!C!D (kterou
bych ocekaval), ale !!!!!!!! - takze to vypada, ze se sed pri
specifikovani rozsahu v regularnim vyrazu chova case-insensitivne.

Zkousel jsem to na nejakem jinem MDK 9, a funguje mi to dle ocekavani
(tedy !A!B!C!D), stejne jako kdekoliv jinde kde jsem to zkousel.

Nez to u nej nejak zacnu resit, mate nekdo potuchy, jak se mu mohlo povest
ten sed presvedcit, aby se v tomhle choval case insensitivne? Dle jeho
slov jine utility pracujici s regexpy (zkousel to tusim na grepu) funguji
normalne.
Problem je skutecne jen se zadanym rozsahem, napriklad sed 's/[abcd]/!/g'
funguje spravne.

Mne nejak zrovna nic nenapada.

Dik.

--