User mode linux a cluster?

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Pondělí Březen 31 14:31:17 CEST 2003

Dobrý večer,

zkoušel jste někdo User Mode Linux (UML), jak je na tom se stabilitou
a bezpečností?

- Dá se z UML "utéct" do hostitelského stroje?
- Je UML dostatečně stabilní na nasazení v ostrém provozu?

Napadla mne (možná ujetá) myšlenka: postavit high-availability cluster
na kombinaci UML Linux + Heartbeat.

Realizace:
Na obou fyzických strojích mít diskovou oblast, která bude sloužit jako
disk pro virtuální počítač s UML. Tento disk bude replikován (NBD+RAID1,
či.  DRBD) do druhého počítače, takže v případě výpadku prostě pustím
UML nad stejnými daty a budu mít druhý virtuální počítač se stejnou
konfigurací.

Výhoda proti heartbeatu:
- není nutné při změně konfigurace na jednom počítači přenášet
  konfiguraci i na druhý. Typický příklad je instalace nějakého
  software, která se musí provádět dvakrát.

Nevýhoda:
- Jsem si vědom, že chyba administrátora na jednom virtuálním počítači
  se přenese i do druhého, což by se v klasickém heartbeatu nemuselo
  stát.

Předem děkuji za jakékoliv nápady či připomínky

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>
system disaster