Cisco - router, firewall

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Březen 31 15:19:34 CEST 2003

On Mon, 31 Mar 2003, Zdenek Lukes wrote:

> no shutdown
> description connected to Internet
> ip address 80.95.96.245 255.255.255.252

> router rip
> version 2
> network 80.0.0.0
> passive-interface Ethernet 0/0
> no auto-summary

Myslim ze na router RIP se muzete vykaslat

> ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 80.95.96.246

Nalogujte se na to cisco a zkuste ping na 80.95.96.246 , pokud Vam to bude
chodit je linka OK. Pak ten ping zkuste z nejakeho PC na te lokalni siti
a pri tom sledujte jak nabihaji countery na tech interfejsech cisca. Pokud
ten prvni ping pujde a ten z lokalu ne, pravdepodobne protistrana nic nevi
o vasi lokalni siti natoz ze ji ma na routovat interfejs  80.95.96.245.

Tim sledovanim tech counteru muzete odhadnout zda ping prisel z eth0/1
a byl forwardovan na eth0/0 a priadne zda se vratil, ale chyba bude
pravedpodobne u Vaseho providera (pokud ten prvni ping bezi).