Pripojeni k Mistralu pomoci linuxu

Petr Barta petrc na netas.cz
Pondělí Březen 31 16:14:00 CEST 2003

Dobre odpoledne,
	mam jen maly dotaz - kamarad se chce pripojit k internetu pres
kabelovku - Mistral. Chce pripojit malou domaci sitku (dva pracovni
pocitace, jeden lokalni serverik), nepotrebuje pevnou IP adresu zvenku.
Ten lokalni serverik (nejaka 586, distribuce celkem libovolna, ale
preferuje Mandrake) ma fungovat soucasne jako firewall pro to pripojeni,
ma v nem dve sitovky, RealTek (ne2k-pci, eth0, pro pripojeni ven, IP
ziskavana pomoci DHCP) a 3c509 (eth1, staticka privatni adresa, pripojeni
dovnitr). Na serveru krome toho bezi DHCP server pridelujici adresy tem
lokalnim stanicim.

	Problem je v tom, ze prestoze na tom stroji je vsechno
nainstalovane a nakonfigurovane tak jak IMHO ma byt, pres eth0 odchazi
DHCPDISCOVER pozadavky, tak k prideleni adresy pro eth0 nedojde. Obe dve
karty se detekuji spravne, pokud kazdou z nich nakonfiguruju staticky,
funguje spojeni mezi serverem a lokalnimi stanicemi bez problemu,
pridelovani IP pres DHCP server pro klienty funguje taky spravne. Problem
nezavisi na tom, jestli DHCP server bezi nebo ne, projevuje se v obou
pripadech. Pokud ke kabelovemu modemu zapojim primo kteroukoliv stanici
(WindowsXP), dostanou od DHCP serveru Mistralu pridelenou adresu bez
problemu. Hledal jsem problem i ve firewallu, ale ani po vypnuti vsech
blokaci se odpovedi nedockam.
	Krome mandraku (9.0) jsem zkusil (jen tak pro formu, myslim ze
problem distribuce to neni) Debian 3.0, se stejnymi problemy.

	Privitam jakekoliv nakopnuti spravnym smerem (hledal jsem v
archivu i na webu, ale bud spatne, pak potesi spravny link, nebo tam nic
takoveho neni).

				Petr Barta