Re: Aktualizace databáze MySQL na webu...

Petr petr.vileta na worldonline.cz
Sobota Květen 3 02:37:26 CEST 2003

> chtěl jsem se zeptat, zda někdo neví, jak nejlépe aktualizovat databázi
> pod MySQL z jednoho serveru na druhý.
> Jde o to, že doma vytvořím databázi a pak ji potřebuji přenést (kopii i
> aktualizaci) na webhosting. Jsem v tom začátečník, tak nevím jak na
> to...
Zalezi na tom, jak velka opravneni mate na tom webhostingovem serveru. Pokud
se tam muzete prihlasit pomoci SSH (napr PuTTY) a take pomoci FTP nebo SFTP
tak mate vyhrano. Takze to popisu pro tento pripad a dejme tomu, ze se na
server prihlasujete jako "muller".
1) na svem domacim PC ukoncite MySQL server.

2) pomoci FTP prenesete soubory *.MYD a *.frm z prislusneho adresare do
nejakeho adresare na webserveru, kam vas to pusti. Vetsinou to bude na
linuxech napriklad "/var/www/muller/home/". Musite dat pozor na to, aby se
nazvy souboru prenesly presne, aby se neprevedly na mala pismena a musite je
prenaset jako BINARNI soubory. Prenaset soubory *.MYI je zbytecne. Na
domacim PC s default instalaci MySQL ty soubory budou vetsinou v
"C:\MYSQL\DATA\jmeno_databaze\"

3) pripojite se na webserver SSHckem a spustite mysql (klienta)

4) v klientovi pak provedete tyhle prikazy (to co zacina "mysql>" pisete vy,
to ostatni pise mysql)
mysql>use jmeno_databaze;
Database changed
mysql>restore table table1,table2,table3... from '/var/www/muller/home';
table1 restored OK
table2 restored OK
table3 restored OK
(Takhle nejak to bude vypisovat, presne z hlavy si to ted nepamatuju)
mysql>\q

A mate hotovo. Ted jen staci ty soubory ve /var/www/muller/home/ smazat.

Pokud je webserver na Windows, tak nemam zdani, jak se ty adresare budou
jmenovat. Ja spravuji pouze par linuxovych s RedHatem a tam je to takhle.
Popisovany zpusob ma tu vyhodu, ze prenesete i tabulky s poli typu BLOB a
podobne, ktere jaxi do textoveho souboru nejdou zkonvertovat, protoze je v
nich napriklad GIF :-)

--

Petr Vileta
http://www.practisoft.cz

Ostatně soudím, že letní čas musí být zrušen !