ssl a kompilace ssh

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Úterý Květen 6 01:33:20 CEST 2003

> Instaloval jsem ze zdrojaku openssl-0.9.7b do adresare /usr/local.
> Tj. includes sly do /usr/local/include/openssl/ , klient 'openssl' do
> /usr/local/bin, knihovny do /usr/local/lib  a ostatni soubory do
> /usr/local/ssl/.
>
> Nyni chci kompilovat openssh-3.6p1, zadavam
>
>    ./configure --prefix=/usr/local,
>
> ale configure skript vrati chybu
>
>    checking OpenSSL header version... not found
>    configure: error: OpenSSL version header not found.
>
> Laboroval jsem chvili s LDFLAGS, CFLAGS, --with-ssl-dir=,
> ale neprorazil jsem. Ma to nekdo zmakle?

Chyba byla v nacitani sdilenych knihoven (libcrypto.so), takze
selhal testovaci program kompilovany v ramci configure skriptu.
Hlaseni 'OpenSSL version header not found.' bylo tudiz krajne
matouci.

Naprava spocivala v prikazu

    export  LD_LIBRARY_PATH='/usr/local/ssl/lib/'

Nasledujici ./configure probehlo jiz v poradku. Samotna uprava
/etc/ld.so.conf a ldconfig netacil. Preklad byl provaden na vyvojovem
roofs zalozenem na knihovne uClibC. Odtud tedy to neobvykle chovani :-)).

Zdravi
OldFrog.