Samba a slozitejsi prava

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Středa Květen 7 01:00:11 CEST 2003

> je toto reseni nekde srozumitelne popsano? A jestli tomu dobre rozumim,
> tak filesystem XFS ma sofistikovne ACL, ktere toto umoznuji? Tzn. ze
> prava k adresarum opet nastavuji pres prava filesystemu a nikoliv
> konfiguraci samby?

Nevim, zda to je nekde popsano, ale rozhodne to funguje. Napr. na debianu
se to rozchodi tak, ze se instaluje par balicku (xfstools, xfsdump, acl,
libacl1, libattr1 + devel baliky), rekompiluje se kernel s podporou acl
(kernel si stejne z mnoha jinych duvodu kompiluju sam) a rekompiluje se
samba s podporou acl. Urcite lze pouzit nejake hotove verze, ale tohle je
IMHO nejjednodussi cesta, jak se vyhnout problemum.

Jinak nez pres ACL to tezko pujde, existuje sice par berlicek jako force
group, ty ale stejne neumi vsechno a navic neresi situaci, kdy se k
souborum neleze jen pres sambu, ale i pres jine sluzby (ftp, imap, http
...).

Pokud chcete nejake prakticke zkusenosti, tak muzu slouzit, nejake
solidnejsi reference ma SGI primo na svem webu. IMHO krome ext2 nema XFS
na poli linuxovych filesystemu vaznejsi konkurenci.

-- Honza Houstek