Samba a slozitejsi prava

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Středa Květen 7 07:29:56 CEST 2003

> unixovymi skupinami tvorim i skupiny v sambe to mi nevadi.
> Directivy force group, user taky pouzivam, abych podporil
> berlicku s unixovymi pravy, kdyz uz to neumim nastavit primo
> v sambe. Ale i kdyz pouziju prava samby dohromady s unixovymi
> pravy, tak nejsem treba schopnej nadefinat prava k jednomu
> adresari tak, aby jedna skupina mela moznost zapisu, druha
> skupina mela jen moznost cteni a dalsi 3 skupiny do toho
> adresare vubec nemohly.

Samozrejme, ze to jde, ale i bez ACL, ale musite udelat skupinu navic.

Skupina1 ma mit pravo zapisu a ma cleny: 1, 2
Skupina2 ma mit pravo cteni a ma cleny: 3, 4

Vytvorite zvlastni skupinu3, ktera bude mit cleny 1, 2, 3, 4

Na filesystemu:
chgrp -R skupina3 adresar
chmod 770 adresar
cd adresar
chmod 660 *

No a v sambe povolite zapis skupine 1 a cteni uplne vsem. Jelikoz prava
samby nemuzou prebit prava na FS, tak to funguje jako prunik opravneni.
Jelikoz clenove skupiny1 jsou zaroven clenove skupiny3, tak muzou zapisovat.
Clenove skupiny dva jsou sice na FS taky clenove skupiny3, ale v sambe jsou
jen jako vsichni ostatni, to jest s pravem jen pro cteni. No a zbytek ma
sice v sambe pravo pro cteni, ale na FS ho nema, takze ma smulu.

Je to to, co jste potreboval?
Kazdopadne budete potrebovat jeste dalsi ficurky samby, abyste udrzel
skupinu na FS jako skupina3 a aby prava zustaly tak, jak maji.

TNX