Samba a slozitejsi prava

Marek Barton bivoj na pohoda.com
Středa Květen 7 10:38:12 CEST 2003

> Samozrejme, ze to jde, ale i bez ACL, ale musite udelat skupinu navic.
>

> Skupina1 ma mit pravo zapisu a ma cleny: 1, 2
> Skupina2 ma mit pravo cteni a ma cleny: 3, 4
>
> Vytvorite zvlastni skupinu3, ktera bude mit cleny 1, 2, 3, 4
>
> Na filesystemu:
> chgrp -R skupina3 adresar
> chmod 770 adresar
> cd adresar
> chmod 660 *
>
> No a v sambe povolite zapis skupine 1 a cteni uplne vsem. Jelikoz prava
> samby nemuzou prebit prava na FS, tak to funguje jako prunik opravneni.
> [...]

jenze toto reseni ma jednu vyraznou slabinu spocivajici prave v sambe.
Prava v sambe totiz muzu nastavovat pouze pro cely rootovsky adresar,
ktery pripojuji jako cely svazek (sitovy disk) a nikoliv pro jednotlive
podadresare. Tzn. vase reseni by fungovalo pouze tehdy, pokud bych tento
adresar pripojoval jako sitovy disk a to potom to umim nastavit primo v
sambe bez nutnosti delat takoveto opicarny s ext2. Pokud chci nastavit
ruzna prava po jednotlive adresare v celem stromu adresaru, jine reseni
nez fs s ACL asi nebude.

Marek Barton